maandag 24 maart 2014

De engel zonder gezicht...

Ik zag ze regelmatig voorbij komen, schilderingen van portretten zonder een gezicht dat moest ik ook eens proberen want gezichten tekenen vind ik ontzettend moeilijk..vooral het tekenen van 2 gelijke ogen is een drama . Na een avondje lekker aanmodderen is dit het geworden :


Ik twijfelde nog wel, het is toch een beetje gek zo'n leeg gezicht..of eigenlijk het gebrek aan een gezicht. Om er toch wat textuur aan te geven plakte ik er een stuk tekst in en besloot op journal52 eens te peilen wat men vond ; zo laten of toch een gezicht. Het merendeel zei zo laten of zo kan een ieder zelf een voorstelling van het gezicht maken . Bang om het werk te verpesten door er alsnog een gezicht in te tekenen heb ik besloten het voorlopig zo te laten...misschien krijgt ze ooit nog een paar ogen een neus en mond....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten