donderdag 20 februari 2014

Extra vrije tijd wat moet je er mee?

Aan het begin van de week zag mijn agenda er uit als of het een drukke werk week zou worden, alle dagen oppas kinderen over de vloer .De praktijk bleek echter anders, zieke kindjes maakten mijn  week een stukje korter en vanmiddag hadden beide kids een play date dus dat gaf me wederom extra vrije tijd. Tja  , wat moet je daar dan mee hé , het strijkgoed riep vanuit de de mand dat ze na ik zal niet zeggen hoeveel tijd nu wel eens gestreken wilden worden. Maar dit bleek al niet meer mogelijk. Je zou denken dat de kreukels zoals ze er in zaten er in hoorden zo diep zaten ze . De beste oplossing was de hele mand maar te legen in een andere mand en alles opnieuw te wassen. Dat scheelde alweer een klus, voor nu, want een machine is zo gevuld en doet zijn werk. Naderhand wel even de boel goed uit geklopt en netjes op hangertjes gehangen. Hoorde gisteravond dat er meer zijn die dat doen en dan zou strijken niet nodig zijn...ben zeeeeer benieuwd!De douche schoonmaken? Pff daar had ik nog minder zin in dan in het strijkgoed..alhoewel...maar goed, nee dus dat ging ik toch echt niet doen op een eigen kinderloze middag, snel glipte ik langs de douche naar de zolder het stemmetje dat het toch verstandiger zou zijn nu de douchte te poetsen negerend. Ik plofte neer achter mijn door manlief gemaakte werkplek en ging weer heerlijk aan de gang met het journal52, in dit tempo ben ik zo bij:) op de achtergrond een prachtige playlist met opwekkingsliederen via spotify. Ik zou haast denken dat de maker van de lijst mij kent want het waren allemaal liederen die ik super vind, oud en nieuw dus de lijst gelijk maar even opgeslagen.

nou nu het werk maar eens bekritiseren, want tja, tevreden ben ik zelden haha, week 3 had als thema You always make me smile. Nu moet ik van heel veel dingen lachen maar ik heb gekozen voor het meest voor de hand liggende, mijn kinderen. Niet dat ik altijd om ze moet lachen hoor, nee , ik kan ze ook wel eens achter 10 rollen behang plakken maar ja, welke ouder niet. Van de week inwendig nog moeten lachen om onze 3 jarige zoon. Zijn grote zus van 8 heeft hem geleerd met zijn billen te zwaaien en dan roept hij Lekkuh kontie. Ik doe ondertussen verwoede pogingen om hem dat weer af te leren maar zonder succes.. ..afijn, hij ging dus voor mij staan te zwieren zwaaien kontje draaien en riep daarbij uiteraard "lekkuh kontie, lekkuh kontie. waarop ik zei,  Layton stop daar maar mee mama hoeft geen lekker kontje. Layton : Vin ik wel leuk lekkuh kontie, jij niet he? Nee layton mama niet...zucht...maar inwendig moest ik stiekem wel lachen om die ondeugd;)
                                               

Maar goed de creatie, daar was ik gebleven, een goede les bij deze crea was dat het de volgende keer verstandig is dat als de achtergrond klaar is ik er eerst de tekst op maak en niet pas op het laatst als alles verder af is. Want...er zijn twee letters niet naar mijn zin geworden en nu was er niets meer aan te doen. Had ik de tekst eerst gedaan en was het mis gegaan dan had ik gewoon een nieuwe achtergrond gemaakt. Dus let vooral niet op de misvormde T en de L die lijkt op een e ...of de e die lijkt op de l :)
De scrabble blokjes had ik nog uit de tijd dat ik scrap boeken maakte...7 jaar geleden. Maar zo zie je maar..wie bewaard die heeft wat ;)





En ook gelijk Week 4  maar gemaakt, een character , nu ben in niet echt een held in het tekenen van gezichten maar ik leer graag bij dus ik ging het toch proberen. twee gelijke ogen is nog steeds een crime dus dat loste ik handig op door een weelderige haardos over één oog te laten vallen:) Voor het gezicht gebruikte ik olie krijtjes, jammer genoeg is het niet helemaal naar mijn zin geworden met die krijtjes maar goed, het geheel is best aardig ....op naar week 5..abstract...








Geen opmerkingen:

Een reactie posten